onsdag den 25. april 2012

Et hyggeligt visit i Tante Grøn


Denne blogpost har ladet vente på sig... For snart mange uger siden var vi (CPH-Knitwork) på studietur, og noget af turen gik forbi, verdens måske hyggeligste garnbutik i Odense, nemlig Tante Grøn. De søde Tanter serverede kaffe, te, og det lækreste flødeboller for os, mens vi fik nogle sjove, og lange snakke omkring bordet. Der blev grint og strikket en masse. Tænk at vi kunne få lov at komme efter lukketid, og bare hygge med dem - FEDT!


Nu blev der ikke kun snakket, der blev også handlet en del, min kurv var fyldt til bristepunktet. Der blev købt vare til både bogen med tilbehør, børnebogen, og en drøm om Grønland. Jeg kan afsløre at jeg er ved at strikke i noget sindsygt lækkert silkegarn, med en tråd metal i Tetsu hedder det. jeg strikker et bånd der skal bindes i håret, da jeg jo elsker at have bånd i håret. Det er til tilbehør, glæder mig til at kunne vise den til jer, der skal lige strikkes lidt mere, før end der er noget at se. Jeg fik også noget andet effektgarn med hjem, noget indisk effektgarn, med en masse "diller-daller" i, det er super fedt, det bliver til halsrør.... Glæder mig til at kunne vise jer det hele en anden dag.

Kender du ikke allerede butikken, og er du i nærheden, så læg din vej forbi, du vil elske den.

9 kommentarer:

  1. det er en fantastisk butik savner den da jeg ikke bor i Odense længer
    mvh

    SvarSlet
  2. Det er bare verdens bedste garnbutik. Og tanterne er dejlige.
    Jeg håber at I fik aftalt en workshop - jeg har sagt til dem, at de skal få dig til Odense ;)

    SvarSlet
  3. Enig enig!!! Havde fornøjelsen af et besøg i Tante Grøn sidste år. Jeg kunne have brugt timer derinde ;-) Og så har de bare de lækreste farver i deres egne bomuldsgarner! Selvom jeg ikke er vild med at strikke i bomuld...
    Håber altså ikke vi skal vente alt for lang tid på dine nye bøger... De lyder altså for spændende...

    SvarSlet
  4. hvor ser den butik lækker ud!

    SvarSlet
  5. Hmm der er ikke noget så hyggeligt som strikkecafe i en garnbutik. I aften skal jeg ind i Frøkner og Fruer i Aalborg, her har Edith fra Hønsestrik en filial, jeg ved det bliver super hyggeligt og hvem ved måske kommer der også lidt garn med hjem, det er svært at lade være, for hun har bare så meget lækkert garn.

    SvarSlet
  6. godt at vide, nu jeg skal på tur til Odense. nu kan jeg glæde mig!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  7. Tanterne er søde.

    SvarSlet
  8. Smiler ja jeg er helt enig, skønne mennesker og fantastisk butik.

    SvarSlet
  9. Som tanterne engang skrev til mig, da jeg takkede for en god oplevelse i butikken, da jeg alligevel skulle stille dem et spm. De bliver skønne mennesker og skaber en god stemning i butikken pga os skønne kunder ;-) Husk lige det... det går begge veje ;-)

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.