onsdag den 30. januar 2013

Arbejdet med en strikkeprøve

Shh fortæl det ikke til nogen.... Jeg arbejder ikke altid ud fra en strikke prøve...

Men når jeg gør, så er det fordi jeg vil undersøge noget. Her ville jeg prøve en løs og fast rib af, og med ledt, eller meget cherise farve. Desuden ville jeg se på strikkefasthed hvis jeg strikkene med P4 cubic, altså de firkantet pinde fra knitpro, eller hvis jeg strikker med edeltræs pindene Susanne. Med Susanne pindene har jeg 30 m på 10 cm, med cubic har jeg 32 m på 10 cm. Garnet kan sagtens bære den løse strikkefasthed, så jeg strikker på cubic.
Ribben vil jeg gerne have fast, det var pænest, og med en bredere kant.

Nu skal diagrammet tegnes, og så skal jeg bare i gang, glæder mig.



5 kommentarer:

  1. Strikkeprøver er ikke noget jeg gør særlig meget i selvom anbefalingerne er at det er bedst... Men de er bare så kedelige når man nu bare gerne vil igang med det lækre produkt der er købt ind til. Har dog lavet det når jeg selv har forsøgt mig ud i design-kunsten.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  2. Firkantede pinde????? De er altsaa ikke kommet heeeelt her ud paa landet endnu.

    SvarSlet
  3. Jeg har det lige som dig, hvad angår strikkeprøver, hvilket tit har resulteret i megen optrævling.
    Det er tre rigtig lækre farver, du har valgt, jeg tror jeg skal have afprøvet garnet, har først lært det at kende på din blog.
    Dine desigs til Filcolana findes de i dine egne strikkebøger ? jeg kan ikke finde dem hos Filcolana.

    VH Anne

    SvarSlet
  4. Rikke her er vi vist lidt ens hva ;-)

    Lin du skal virkelig prøve dem cubic fra knitpro

    Anne jeg har lavet flere designs for Filcolana hvis du kender Ravelry.com så er det nok den letteste vej lige nu. Men skal nok lige se at få opdateret siden her, så du kan gå direkte til dem fra min blog:-)

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.