mandag den 28. november 2016

Ny blog-plan for By Kaae bloggen


I længere tid har jeg tænkt over hvordan jeg kan bringe mere kvalitet til bloggen... Når jeg ser på statistikken, er det ned ad bakke siden 2015, hvor det er blevet mere og mere svært at trække læsere til.

Mange af de der har læst med før i tiden, er på Facebook og Instagram, hvor de stadig følger med i mit strikkeunivers. Andre er sprunget fra af naturlige årsager, såsom at deres stil og min ikke harmonere. 

De indlæg der bliver læst igen og igen, er vejledningerne, mine tips og bag om opskrifterne. Det er indlæg jeg vil blive ved med at lave... Af gode grunde kan jeg ikke levere 3 af dem hver uge. 
  • At producere en vejledning er et job der tager mellem 5 og 30 timer, alt efter hvad det er og hvor meget videoredigering jeg laver. 
  • Tips og tricks er noget der kommer når jeg er inspireret til det... ofte via et spørgsmål jeg får stillet.
  • Bag om et opskrift, kommer i takt med at jeg udgiver, igen, ikke noget der sker hver uge
For at min blog skal blive ved med at rumme god værdi, har jeg besluttet mig for at bloggen én gang hver uge i en periode. 

Det betyder at jeg får tiden til at lægge mere energi i mine videoer og de billeder jeg arbejder med. Håber at du der læser med forstår mine overvejelser og beslutning. 

Jeg er nysgerrig, hvor længe har du læst med her på bloggen? Og hvad vil du gerne læse mere om fra min hånd?




21 kommentarer:

  1. Jeg har fulgt din blog i ca 6 år. Jeg læser den hver dag. Jeg er strikker, og har strikket i 67 år, så jeg har opfundet de fif du kommer med. Men derfor hygger jeg mig med at læse din blog alligevel. Af og til bliver jeg mindet om en ide, der var gået i glemmebogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler, og du kommenterer altid så positivt, og har gennem årene kommet med mange gode ideer til mig i din kommentare - TAK

      Slet
  2. Har fuldt den 4-5 år, holder meget af dine tips og ideer. Bruger den mest som "opslagsværk", da jeg også følger dig på Facebook

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis Lisbeth, du er en af dem jeg tænker på, du følger mig også på Facebook, og kan se at meget af det jeg poster bliver en genfortælling... Jeg er glad for at du kan bruge bloggen som opslagsværk - Det er jeg faktisk lidt stolt af - TAK

      Slet
  3. jeg tror det er omkring 3 år og jeg har rigtig meget glæde af din blog, og er en flittig bruger af dine videoer på you tube altid noget nyt at lære:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler fedt at mine videoer bliver brugt :-)

      Slet
  4. Som svar på dine spørgsmål i dag, kan jeg sige, at jeg er ny på din blog - og på blogs i det hele taget! (Og Facebook og instagram er jeg slet ikke kommet igang med😥) Jeg er ikke nået at blive træt som blog-læser, så jeg kan ikke sige noget begavet om at holde fast i sine læsere.
    Dine vejledninger er vældig fine, og din tanke om ugentlige udgivelser er fin. Hvis der er en ting med "gods" i med regelmæssige mellemrum, er folk måske mere tilbøjelige til at blive.
    Jeg håber, du finder en brugelig form.
    Venlig hilsen,
    Hanne

    SvarSlet
  5. Hej Charlotte jeg har fulgt dig siden du begyndte som strikke designer, jeg har mødt dig en enkelt gang live. jeg synes du er en charmerende person og følger med fordi jeg finder det interessant og så kan jeg godt lide dine ide om farver og dine indslag om farve lære og jeg følger dig uanset om du blogger lidt eller meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler tak for de søde ord, de varmer. Og dejligt at du fortsat læser med :-)

      Slet
  6. Jeg har fulgt med nogle år - hvor længe kan jeg faktisk ikke huske... Du arbejdede stadig som lærer, da jeg startede med at følge dig, og du havde kun udgivet "Skandinavisk strik møder Bollywood".Som så mange andre faldt jeg pladask for dit farvevalg ;-)
    Generelt er der ikke så meget aktivitet på de kreative blogge - heller ikke på min egen. Folk er "flyttet" andre steder hen, især til Instagram.
    Du laver nogle rigtig gode vejledninger, så jeg synes, at din prioritering er god <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler tak søde... Ja os bloggere vi må søge nye og flere veje, hvis vi vil have læsere på vores indlæg :-)

      Slet
  7. Hvor mange år jeg har fulgt dig husker jeg ikke
    Din blog er dejlig givende du kommer med mange gode fif
    tak for det dine videoer er skønne😊
    Agnes

    SvarSlet
  8. Hej Charlotte. jeg har gennem de seneste 2-3 år tjekket din blog regelmæssigt. FB holder jeg mig langt væk fra - er bange for den vil æde for meget af min sparsomme fritid... Kan bedst lide at læse om tips & tricks og inspiration. Du havde for lang tid siden et indlæg om, at kvinder med runde hofter godt kan gå i tværstribede, strikkede kjoler. Det gjordet et dybt indtryk! Drømmer stadig om at strikke en stribet kjole til mig selv, men er ikke liiige nået til det. Var det ikke også dig, der skrev noget om at striber skal have forskellig bredde? Spot on! Fællesnævner for de gode ting kunne være "øjenåbner", hvad enten det er inspiration eller teknik. Så tak for dem! :-) Tine

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, jeg er så glad for at du kan bruge mine ting :-) Jeg håber at kommende indlæg vil bringe en masse inspiration :-)

      Slet
  9. Jeg har efterhånden fulgt din blog gennem en del år, og jeg vil sikkert savne den, hvis du går helt over til FB (som jeg ikke gider) og Instagram, som jeg ikke tror, jeg har brug for.
    Det er altid godt med nye (eller genopfriskning af) teknikker. Jeg tror, det indlæg af alle, jeg har været allergladest for, var det, hvor du skrev om andre måder at slå op på. Det var lidt af en øjenåbner for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lover at jeg bliver her på bloggen, bare ikke så ofte som før... Mine bedste guldkorn gemmer jeg naturligvis til jer der læser med her og til jer der kommer på mine kurser :-)

      Slet
  10. Jeg har fulgt din blog siden Rasmilla begyndte at holde strikkecafe. Det var en øjenåbner for mig at komme der, og møde alle Jer strikkeglade mennesker. Jeg troede kun man kunne strikke som min mor havde lært mig - men jeg er blevet SÅ meget klogere. Glædelig jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, sådan havde jeg det da jeg flyttede til København og mødte alle de dygtige strikkere i strikkecafe. Ingen tvivl om at jeg kunne en del, men læser du tilbage på bloggen, kan du se at jeg har været igennem en KÆMPE strikke udvikling selv. Havde ellers håbet på at se dig i min sokkeklub hos Rasmilla... ;-P

      Slet
  11. Elsker bare dine farver og din knspiration til at gøre min strik vildere!

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, jeg ELSKER den måde du bruger de klare farver på og bare giver den max gas, det er ALTID en fornøjelse at møde dig i strikkeverdenen :-)

      Slet
  12. Har nok fulgt din blok 5-6 år. Er tit inde og se hvad du nu finder på. Altid din blog jeg tjekker først :-). Det må jo være fordi det er inspirerende.
    Jeg får ikke fulgt dig ret meget på Facebook, og er ikke på Instagram.
    Så jeg nyder din blog.
    Håber stadig du kommer til Hjørring igen engang :-)

    SvarSlet

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.