mandag den 10. april 2017

Gratis strikkeopskrift på den sødeste påske pude.



Materialer 
Pind 10 mm
4 nøgler Peruvian highland wool fra Filcolana farve 815 og 978 (2 af hver)
Firkantet monteringspude 40 x 40

Din strikkede pude, bliver lidt mindre end monteringspuden, det er meningen

Strikkefasthed 
12 m på 10 cm

Opskrift
Slå 32 m op med en tråd af hver farve holdt sammen. Strik 8 pinde glat, 1 pind strikkes vrang og er fra retsiden.

Nu begynder mønsteret med kaninerne
1.p vr-s; 6 r, 8 vr, 5 r, 8 vr, 6 r

2.p rs; 6 vr, sæt 2 m på hjælpep bag arb. 2 r, 2 r fra hjælpep. sæt 2 m på hjælpep foran arb. 2 r, 2 r fra hjælpep. 5 vr, 2 m på hjælpep bag arb. 2 r, 2 r fra hjælpep. sæt 2 m på hjælpep foran arb. 2 r, 2 r fra hjælpep. 6 vr

3.p: 6 r, 4 vr, tag en maske ud ved at strikke lænken mellem 2 masker dr r., 4 vr, 5 r, 4 vr, tag 1 maske ud, 4 vr, 6 r.

4. p: 6 vr, 4 r, Nu strikkes halen som en boble ved at strikke 5 i 1 på følgende måde, i samme maske strikkes ret, dr r, r, dr r, r lad nu masken glide af venstre p og du har 5 nye på højre, vend arbejdet, strik 5 vr, vend, 5 r, vend, 5 vr, vend, 5 r, nu lukkes boblen ved at løfte 2. 3 og 4. maske over forreste maske på højre p. 4 r, 5 vr, 4 r, strik endnu en hale som den første, 4 r, 6 vr

5. p: 6 r, 4 vr, 2 vr sm, 3 vr, 5 r, 4 vr, 2 vr sm, 3 vr, 6 r.

6. - 15.p: som maskerne viser

16. p: (rs) 6 vr, sæt 4 m på hjælpep, bag arb. 4 r, 4 r fra hjælpep. 5 vr, sæt 4 m på hjælpep, bag arb. 4 r, 4 r fra hjælpep. 6 vr

17. - 23.p: som maskerne viser

24.p: (rs) som pind 16.

25. p: 6 r, 2 vr, 4 r, 2 vr, 5 r, 2 vr, 4 r, 2 vr, 6 r

26. - 29.p: som maskerne vider

30. p: 6 vr, 1 r, 6 vr, 1 r, 5 r, 1 r, 6 vr, 1 r, 6 vr

Strik endnu 8 pinde glat - eller til det måler 36-38 cm. sæt et mærke på dit strikketøj.
Her fra måles der nu. fortsæt i glat til dit bagstykke er lige så langt som din forstykke.
Luk af og sy puden sammen omkring en monteringspude.

Så du med da jeg var gik live på Facebook med mine bedste tricks til at undgå ømme strikkehænder når du strikker på tykke pinde.




Er du vild med at strikke på tykke pinde, anbefaler jeg at du bruger dem fra Knit At Home serien fra House of Yarn. Køber du via dette link er du med til at støtte mit arbejde med at lave fedt gratis materiale til dig og alle andre der elsker af strikke. 

Se mine andre gratis påskeopskrifter her:
Kopvarmere

Rigtig god påske

2 kommentarer:

Jeg håber du har nydt indlægget. 1000 tak for din kommentar.